fredag 8 juli 2011

Det är inte för inte att man är den man är.

Att ständigt kasta fram oxymorroner för de svenska folket för att i teorin förvirra dem, vinner ingen på.

Go deg, gott folk. Idag är det kycklingfredag och för att fira detta skall man gå ner på stan och beställa in ett glas kycklingsoppa. Detta är dock omöjligt, men alternativ finns.

Jag upptäckte en sak idag som kopplar till en diskussion om service som jag hade med en kollega, dock gör min påstådda demens att jag inte minns vem, men lämnade in min cykel på service igår och det var inga problem, jag skulle få den idag vid 5. på förmiddagen blir jag uppringd av verkstaden som beklagar sig att det inte fanns material för att laga den denna veckan utan de skulle beställas och möjligen levereras och att min cykel skulle vara klar tisdag eller senast onsdag. Det enda jag står o tänker på är att jag måste ha en hoj inför helgen, men också att det är väl lugnt, jag kan ta bussen. Det som sedan händer är att de erbjuder mig inte någon gratis lagning för det täcks av försäkring eller någon form av ekonomisk ersättning, utan en lånecykel. Jag tackar ja, men funderade idag när jag vandrade dit vad jsg skulle få, jag kommer ner, och får gå in i verkstaden, den första hojen som han greppar är en bmx för 10-åringar och börjar slita i och jag tänker bara direkt avtacka mig o lämna stället, men det han sen gräver fram bakom är en 8-växlad hardcore mountainbike med cykeldator. DET kan man kalla service, det jag får låna är bättre än vad jag redan har.

En liten tröst, men den är min tills på onsdag iaf. Kycklingfredag som sagt, blev texmexkyckling med ris o broccoli.
Adios!

Inga kommentarer: