torsdag 7 juli 2011

Mat ska inte bara vara god, den ska vara nyttig med.

Efter att ha sovit en kort och jobbig natt ramlade man ner på jobbet och gjorde det man skulle, läste på i journalerna samt samlade information.

Jobbet tog slut och jag lämnade in min cykel på service och gick sedan och handlade, inget speciellt, lite frukt lite mjölk o yoghurt samt en stor laddning Kycklingkorv.

Seriöst, jag bryr mig inte om den är nyttig eller om det är tillsatser som rinner ut ur öronen på mig, den är så jäkla god. Personalen på mitt lokala netto (just det, jag handlar på netto) måste tro jag är tokig för konsumeringen ligger på säkert 15-20 paket i månaden. Men visst, de tjänar ju pengar på detta.

Har sett över min viktminsknings-tävling med mig själv också. det är fortfarande några kilo kvar och en månad till innan tidsfristen går ut. Kommer jag klara det eller inte? Det är svårt i värmen eftersom man hela tiden måste fylla på med en jäkla massa vatten, men vad är alternativet, svimma o läggas på sjukhus för vätskeersättning?

Magen skriker igen, men jag vill verkligen inte äta, men är tvungen.
Ajöss!

Inga kommentarer: